středa 20. listopadu 2013

Jak jsem se vzdělávala v Bachově terapii II.

V předchozím článku Jak jsem se vzdělávala v Bachově terapii I. jsem vyprávění opustila ve chvíli, kdy jsem úspěšně ukončila druhý stupeň. Můj příběh pokračuje chystáním se na studium Bachových esencí v zahraničí.

Studium Bachovy terapie v angličtině? No, nevím…

Kurz třetího stupně Bachovy terapie lze studovat přímo v Bachově centru v Anglii nebo v Německu. Zjistila jsem, že Tessa Jordan pořádá další kurz v březnu v Ispwitchi. Problém byl v tom, že jsem si nebyla jistá, zda bych na moji úrovni angličtiny byla schopna kurz absolvovat, a splnit i všechny další povinnosti.
Angličtina totiž rozhodně nebyla ještě před dvěma lety má silná stránka. Téměř 8 let jsem soukromě učila italštinu, kterou jsem si vypilovala na ročním pobytu v Miláně, tím pádem moje angličtina trochu pokulhávala, ale za poslední dva roky jsem ji zase hodně oprášila. Pro jistotou jsem se zeptala na názor Tessy, která konstatovala, že moje angličtina je více než dobrá.

Zbývalo přesvědčit manžela. Ten je velmi vědecky založený (řídí se myšlenkou: na co nejsou výzkumy, to neexistuje). Po delších debatách a podle hesla Happy wife, happy life nakonec mé rozhodnutí posvětil. Rozhodnutí padlo a kurz byl zaplacen. Zbývalo mi jen vyřešit, kdo se bude 5 dní starat o 2,5-letou dceru. A zejména – vyrovnat se s tím, že ji poprvé v životě opustím, a to hned na několik nocí.

Další překvapení na cestě

O měsíc později přišlo příjemné překvapení. Zjistila, že jsem podruhé těhotná. Bohužel druhé těhotenství provázely silné nevolnosti a já se děsila, jak v tom nejhorším období mezi 9. a 10. týdnem těhotenství zvládnu cestu do Anglie, budu se učit, a na konci skládat zkoušku.
Ale kdo se dal na vojnu, musí bojovat. A tak jsem jedno pondělí ráno v březnu nasedla na autobus do Prahy a odpoledne dorazila do Londýna. Tam jsem přesedla na autobus do Ipswitche a taxíkem se dopravila k penzionu, kde jsem měla další 4 noci spát.

Druhý den ráno mne majitel penzionu dovezl na místo, kde se kurz konal. Bylo nás 10, sedm Angličanů, manželský pár Rusů a já. Několik účastníků byly homeopaté, další provozovali různé terapie. Kurz končil každý den v pět až šest hodin večer. Byl založený zejména na rozboru konkrétních případů a praktických cvičení, ale samozřejmě obsahoval i teorii. Já každý večer povečeřela něco malého, vypracovala zadané úkoly a šla spát většinou v osm.

Před odjezdem jsem zažívala s nevolnostmi opravdu krušné dny a prosila jsem, aby mi bylo umožněno projít kurzem pokud možno v lepším stavu. Někdo nahoře mne vyslyšel, a já jsem přes den naštěstí byla schopná fungovat. Špatně mi bylo vždy až večer. V sobotu se konal závěrečný test. Z mého pohledu na něj bylo poměrně dost času a tak jsem jej odevzdala jako první, což je trochu netypické, pokud člověk nepoužívá mateřský jazyk. Ale vše jsem několikrát zkontrolovala, takže nebyl důvod u něj dál sedět a odevzdala jsem jej. Zda jsme testem prošli a můžeme tak pokračovat v dalším studiu, jsme se měli dozvědět až za pár týdnů.

Třetí stupeň kurzu Bachovy teorie jsem zvládla!

Přišel čas zavolat si taxík, zamířit na autobusové nádraží a vyrazit na cestu domů. Zde jsem netrpělivě čekala na výsledek. Za 14 dní mi přichází email od Stephana Balla, jednoho z hlavních praktiků v Bach centre, že jsem testem úspěšně prošla, s 94% úspěšností. Měla jsem velkou radost.
Následně je mi přidělen opět tutor a zaslány další úkoly. Tím největším bylo zpracování tří případů klientů – úvodní konzultace a dva následné, vše samozřejmě v angličtině. Na živnostenský list pracuji již od ledna a několika desítkám klientů jsem již pomohla, ale toto musí být noví klienti, a samozřejmě musí souhlasit s tím, že jejich případ bude zpracován a zaslán do Bach centre. Nakonec se mi podařilo získat souhlas od více klientů, a tak mohu postupně začít zpracovávat i tento úkol. Všechny úkoly pak zasílám své tutorce.

Jsem zapsána do mezinárodního registru praktiků Bachovy terapie

V červenci se dozvídám, že jsem všechny úkoly úspěšně splnila a 17. července 2012 jsem zapsána do Mezinárodního registru praktiků Bachovy terapie a mohu používat zkratku BFRP.

Bachovo centrum zajišťuje i další vzdělávání praktiků a proto doufám, že se mi v budoucnu podaří vyrazit na nějaký seminář do Anglie či Itálie. Zatím se vzdělávám a studuji související témata, které uvádím v části O mně.

Žádné komentáře:

Okomentovat