úterý 12. listopadu 2013

Jak jsem se vzdělávala v Bachově terapii I.

Na podzim roku 2010 mne napadlo, že bych mohla využít rodičovské dovolené k tomu, aby si doplnila vzdělání v oboru Bachovy terapie, o který jsem se už několik let zajímala (zde najdete článek o to, jak jsem se k ní vůbec dostala). Zjistila jsem, že vzdělání je rozděleno do tří stupňů, a dva z nich je možné absolvovat v ČR.

První termín jsem prošvihla

Pohledem na stránky společnosti Krystal Aquamarín, která představuje v ČR zastoupení Bachova centra a je výhradním distributorem Bachových esencí,  jsem se dozvěděla, že jsem o týden prošvihla kurz prvního stupně, který se pořádá jednou ročně. Zjistila jsem, že existuje varianta studovat první kurz distančně přímo s Bachovým centrem, tedy v angličtině. Ale tenkrát mi to připadalo poměrně nákladné, a tak jsem tuto variantu odložila.

Touha po vzdělání zvítězila, začínám studovat

Stejné nutkání jsem pocítila opět za rok, tedy na podzim roku 2011. Navštívila jsem stránky distributora a zjistila, že jsem termín opět prošvihla, ale že dvojka je v lednu. Tentokrát už jsem to nevzdala,  kontaktovala  jsem Bach centre, zjistila veškeré podmínky distančního vzdělávání a začala studovat. Měla jsem svou tutorku, která mi zasílala úkoly, jenž  jsem musela  plnit. Postupně se probíraly všechny esence a řešily praktické úlohy. První kurz jsem úspěšně ukončila před Vánoci a v lednu jsem vyrazila na druhý.

Druhý stupeň se učím od světového praktika Bachových esencí

Kurz se konal v Praze a lektorovala jej Tessa Jordan – jeden z nejlepších praktiků Bachových esencí a homeopat. Tessa pořádá kurzy po celém světě a zhruba jednou za rok zavítá i do ČR. Je to Angličanka, která mluví plynule německy. Část kurzu sice byla tlumočena z němčiny do češtiny, ale Tessa chvílemi i mluvila v angličtině, což mi vyhovovalo více.
Na kurzu se nás sešlo asi dvacet, a to ze všech koutů republiky (několik účastníků bylo i ze Slovenska). Byli to lidé mnoha různých povolání, například terapeuti dalších alternativních metod léčení, ale také lékárníci. Celý kurz byl hodně interaktivní, probíralo se řešení případů různých klientů, se zaměřením na složitou problematiku v Bachově terapii.

Rescue remedy 

Chystám se na další studium

V závěru tohoto přínosného kurzu jsem se dozvěděla, že třetí úroveň se pro letošek v ČR bohužel neplánuje, a to ani pro příští rok ne. Bylo to pro mne jisté zklamání, ale zároveň impuls, abych si zjistila, kde mohu trojku vystudovat.
Jak to dopadlo? To se dozvíte v druhém díle o mém studiu.



Žádné komentáře:

Okomentovat