pondělí 5. srpna 2019

Chcete, aby Vaše dítě lépe zvládlo nástup do školky?

Prázdniny se překulily do druhé části a zbývá jen pár týdnů, než začne školní rok. U nás doma nás čeká znovu první třída, uvidíme, jak ji zvládne mladší dcera, která je úplně jiný materiál než ta starší. Asi to znáte, často jsou sourozenci úplně jiní a s každým dítětem nás čekají jiné věci k překonání.

Každopádně školkové roky jsou už za námi. Škoda, ve školce je vše tak nějak lehčí. Obě moje děti chodily do školky rády a nikdy tam neplakaly. Což není vůbec pravidlem.
Každý rok se setkávám s mnoha dětmi, které nástup do školky nezvládnou bez pláče a mnohé mají ve školce problémy nejen v září.

Jak jim mohou pomoci Bachovy esence?

Pracuji se školkovými dětmi hlavně ve dvou momentech. Jeden z nich je právě nyní v srpnu, druhý bývá zhruba na přelomu září a října.



V srpnu mi píšou ženy, které už dopředu tuší, že by se při nástupu do školky nějaký problém mohl objevit. Buď si dítě zkusilo školku už vloni a nedopadlo to nejlépe nebo vědí, že jejich dítě je úzkostnější, špatně snáší být bez maminky (rodičů) a že se dá čekat, že ten začátek ve školce nemusí být hladký. Na tom se dá pracovat, vždy vycházíme z aktuálního stavu.

Druhé období, kdy dostávám e-maily s tímto tématem je v momentě, když třeba pár týdnů školky uplynulo a ta rána se pořád nelepší. Jsou uplakaná, někdy hysterická, někdy už i paní učitelky poukazují na to, že všichni už to zvládají dobře jen ta Vaše dcerka/syn ne. Pak opět vycházíme z toho, jak se dítě cítí a co přesně mu dělá ve školce problém.

I v průběhu roku se pak objevují e-maily s tímto tématem, to když dítě nastupuje do školky později nebo Vám už prostě dojde trpělivost s tím, že se to ani po x měsících nezlepšilo.

Nesmím opominout dalšího člena rodiny, který často potřebuje v tomto období podporu esencí a to je sama žena-matka. Někdy ještě nechceme dát dítě do školky či jeslí, ale okolnosti náš přinutí. Jindy jsme prostě příliš úzkostné a bojíme se, jak to dítě bude ve školce zvládat. Někdy nás doženou naše vlastní školková léta. Na tom všem se dá pracovat.

Pokud chcete začít školkový rok snadněji nebo jste ho už začali a není to úplně ono, napište mi a dáme se do toho.

Zatím si můžete přečíst níže, jak Bachovy esence pomohly dětem v minulém roce.

Dobrý den paní Martino,  
přiznám se Vám, že kapičky jsem objednávala, jen jako zkoušku a popravdě moc jim nevěřila, ale ..... U dcerky došlo k velkému posunu. Dokonce se stalo to,že šla k babičce a říkala mi ať už jdu a dokonce mi i mávala. Bez brečení. Úplný zázrak :) už i o něco míň brečívá. Začala se dokonce budit s úsměvem. To jsem doteď taky nezažila. 
Syn na tom tak skvěle není, ale taky došlo k posunu. Už není tak utrápený a když se jde do skolky, tak už nebrečí i po cestě, ale až ve skolce. A po odevzdání do třídy prý po chvíli přestane a dokonce si už i hraje. Takže i tady vidím velký pokrok. Už nám jen chybí, aby zvládli sami noc v pokojíčku :)
Petra (únor 2019)

Dobrý den paní Martino. 
A musím říct, že  jsem byla mile překvapena. Lépe se mi spi, nemám tolik negativních myšlenek. Dcera je vstřícnější a mnohem lépe se s ni komunikuje. Ve školce už je spokojena. Andrea (prosinec 2018)

Dobrý den,
přítel nevěřil svým očím, když náš syn začal-asi po třech dnech-chodit do školky bez pláče(tak jsem mu prozradila tajemství s esencemi..nechtěla jsem mu to říkat rovnou, protože na takové věci moc nevěří) 
No nyní je to tak, že se syn do školky těší a dokonce už jsme tento týden zavedli i spaní ve školce a vše v úplné pohodě.. Jsem nadšená, šťastná a vděčná, že to takto dobře zvládá..Kapičky už dobral minulý týden..
Co se týče mě, tak jsem změnu též zaznamenala i když ne tak velikou - ale jsem mnohem klidnější, vyrovnanější a tolerantnější..
Každopádně výborná zkušenost a moc Vám děkuji :)
Zuzana (listopad 2018)

  1. Vyladěné
Dobrý den paní Martino, 
poprosila bych vás o další lahvičku pro mě a moji dceru, neboť cítím, že s nima zvládám vše lépe. To z čeho mám nejvíc radost, je to, že dcera chodí ráda do školky, teší se tam, nedělá ji problém tam spát, dokonce tam chce zůstávat déle. Prý pro ni chodím moc brzo :-). A je mnohem samostatnější a odvážnější. Její tvrdohlavost a výbušnost se občas objeví, ale už to není v takové míře jako dřív. A já to také mnohem lépe zvládám, jsem víc v klidu, a to doma i v práci.  Bohužel manžel nenašel odvahu vám sám napsat, to mě trochu mrzí, když vidím, jak nám kapičky prospívají. Jitka (listopad 2018)

Dobrý den paní Martino, 
musím se přiznat, že jsem váhala zda kapičky dceři začít dávat nebo ne. 
Ale když jsem viděla, jak je dcera při zmínce o školce opravdu nešťastná, tak jsem si řekla, že to musím zkusit. První kapičky dostala tedy v neděli. Hned ten den měla několik hysterických scén, větších, něž na co jsem byla zvyklá (a byla velmi neoblomná, a to platí do teď ). Samozřejmě mě napadlo, zda to nemůže být způsobeno kapkami. Ale pokračovala jsem dál. V pondělí k žádné změně nedošlo. Ráno se jí do školky nechtělo a i přes dopoledne tam brečela. Změna však nastala v úterý, kdy ráno bylo sice stejné, ale když jsem pro ni přišla po obědě, tak se rozbrečela až když mě zahlídla ve dveřích. Od té doby se to stále zlepšuje. Rána jsou horší, ale přes den nebrečí. Čím dál tím víc se zapojuje do aktivit a  hlavně do kolektivu. Minulý týden udělala svůj první výrobek, do té doby nechtěla. Dneska ráno se to obešlo úplně bez kňourání. Během toho měsíce se samozřejmě stalo, že to bylo občas horší. Párkrát i během dne brečela, ale spíš se nechala "strhnout" ostatními dětmi, které brečely, protože tam např. začaly spát. Ale už se nestalo, aby celé dopoledne probrečela. O školce a dětech vypráví. Na začátku jsem se nemohla o školce ani zmínit. Zatím se obávám radovat, abych současný stav nezakřikla, ale věřím, že se to bude jen zlepšovat. Za což určitě můžeme děkovat kapičkám a hlavně Vám. 
 Kamila (říjen 2018)

Jak začít, myslím, že mám jiné dítě, do školky úplně v pohodě, hraje si ze všemi dětmi, dělá vše co paní učitelka vymyslí, dokonce děti vyhledává. Je takový uvolněnější, spokojený... sice se pořád nafukuje a sem tam vztekne, ale ten vztek je o tom, že řeknu, nevztekej se a pojď mi říct co se děje, tak to probereme a domluvíme se.... dřív, lehl na zem a řev, vztek.. hrůza... začal si uvědomovat, jak se chová a přemýšlí nad tím... 
Za to Vám musím moc poděkovat.
Nevím, jak dlouho se má esence užívat, ale Já mu ji snad nechám navždy :-)  
Neříkám, že nejsou dny, kdy je to hrůza, ale to asi k dětskému věku patří... 
Sabina (říjen 2018)

Žádné komentáře:

Okomentovat