středa 15. května 2019

Jak paní Eva bojovala s úzkostí


Paní Eva je klientka, od které mi před měsícem přišel tento email níže. Byla tak laskavá, že souhlasila s tím, že její emaily mohu zveřejnit.

Dobrý den Martino,
rozhodla jsem se Vám rozhodla napsat o pomoc s namícháním Bachových esencí. Snažím se Vám popsat celý vývoj situace, tak abyste věděla, čím jsem prošla.
Jsem manželka a maminka dvou úžasných dětí. Je mi 40  a do podzimu roku 2018 bylo vše perfektní, aspoň z mého pohledu, zlom nastal v listopadu kdy jsem po 6 letech mateřské a rodičovské dovolené nastoupila do práce a den předtím onemocnělo jedno dítě, poprvé v životě mělo antibiotika, za pár dní na to druhé a ta bezmoc, že musím jít do práce a nemůžu být s nimi už ve mně vyvolávala stres, obvolala jsem babičky a nějak to fungovalo, ale pořád jsem byla jak na jehlách jestli to všechno babičky zvládnou atd. S odstupem času vidím, že tohle to byl jeden z velkých impulsů, které nastartovaly řadu změn. Do doby nástupu, jsem měla své koníčky, věnovala se plně dětem a byla jsem veselá zdravá holka a pak nemoci, děti, pak já, manžel více v práci než doma...


V listopadu jsem se poprvé ocitla na pohotovosti, když se mi zablokovala krční páteř a záda, do toho průjmy, přidala se dušnost a protože jsem tuto situaci nikdy nezažila, tak i bušení srdce , bolest hlavy a další. Cítila jsem, že mi fyzické síly dochází. Tak jsem si říkala, že jsem možná přetažena a fyzicky unavená, to že má psychika je na tom špatně, vidím až teď zpětně. V lednu mne odvezla záchranka do nemocnice. Ráno jsem vedla děti do školy a po cestě se mi několikrát udělalo zle, zvracela jsem, ale do školky jsme nějak došly a já i pak do práce ( mám to chůzí cca 10 minut od školky), po příchodu do práce, opět zle, bušení srdce a zvracení. Kolegyně mě odvezla k mé lékařce a v tu chvíli mne začala vystřelovat bolest do břicha, přivolala záchranku a ta mne odvezla k vyšetření- našli mi zánět střeva, nyní se ukazuje, že to bylo alergií na lepek ( celiakie). Po nasazení bezlepkové diety se mé stavy zlepšily a kolonoskopie zjistila, že střevo jej již v pořádku. Vždy tyto situace nastaly v období menstruace, kdy jsme jako ženy velmi citlivé, nebo já teda aspoň ano, ale stejně se bezlepkovou dietou všechny mé potíže nevyřešily. Byla jsme i na neurologické ambulanci, protože se mi spustila poprvé v životě migréna a neurolog konstatoval blokaci a přetížení páteře.

Proč to vše tak podrobně píšu, ano i když z fyziologického hlediska lepek, bloklá páteř bych si mohla říct, že tyto potíže pramenily odtud není to tak. Jsem hodně citlivá, a ještě v tom období v mém okolí a rodině onemocnělo a zemřelo několik lidí na rakovinu. Nějak to všechno u mě spustilo velkou vlnu strachu o děti, o sebe, když mi bušilo srdce, bála jsem se, že mám infarkt a říkala si, vždyť sportuješ , zdravě jíš, jsi pozitivní, co se děje, takže první co mne napadlo, začala jsem hledat na googlu různé příčiny nemocí, jak ženy náhle zemřely na infarkt a začala panikařit, co když jsem opravdu nemocná , že se mi něco stane, co bude s dětmi a začala se hlídat, měřit si tep a kontrolovat se, jestli jsem v pořádku., přestala cvičit a měla jsme pocit, že každý den je jako za zrcadlem. Můj manžel mi řekl, že jsem jak nepřítomna. Když jsem se necítila dobře, šla jsem k lékařce, která mi naměřila vysoký tep v klidu 120/min., udělala ekg, tam se jí něco nezdálo a poslala mne na vyšetření srdce, tam bylo vše v pořádku a kardioložka mi řekla, že mám srdce jako zvon. Krevní testy v pořádku.

V tu chvíli mi došlo, že nejsem fyzicky nemocná, ale psychicky, naložila jsem si víc, než jsem měla a tělo na to začalo reagovat a říkat mi, že to, co dělám je špatně a nedělám pro sebe dost, jen se snažím vyjít vstříc všem a vše stihnout, aby to bylo perfektní. 
Protože nemám ráda cpaní se chemií a léky, které mi předepsaly na migrény, záda apod. mají tolik nežádoucích účinků a  nevyřeší příčinu, jen Vám zalepí bolest, jsem se rozhodla pro přírodu a změnu režimu. Zařadila jsem do svého programu více jógy, každý den medituju a beru kapičky Original Rescue Bach (situace se začala zlepšovat) a snažím se myslet pozitivně a užívat si každý den, ale pořád mi hlavou někdy přeskakují myšlenky, co kdyby, jestli děti jsou v pořádku, takový ten vnitřní neklid a s blížící se menstruací se dostávám do stresu. Eva

S paní Evou jsme si vyměnily ještě několik dalších emailů ohledně podrobností. Na konci naší konzultaci odsouhlasila můj návrh esencí a ty jí přišly poštou. Po měsíci jsem ji napsala email, abych zjistila, jak se věci posuny.

Tady je její odpověď.
Dobrý den Martino,
chci Vám moc poděkovat, změna je velká. Vkládala jsem do kapek velké naděje a musím říct, že mi přináší to, co jsem od nich očekávala. První dny jsem se začala cítit lépe, ale tak po týdnu se najednou začaly objevovat nedořešené věci a traumata z dětství a různé okamžiky, které mne nějakým způsobem zasáhly a nebyly z mé strany uzavřené. Nebo když se nečekaně objevily někdy předtím, byla jsem velmi smutná, chtělo se mi brečet, ale teď to bylo takové jiné. Silnější. Nevím, jestli to dokážu popsat správně, ale najednou jako bych se jen dívala na nějaký film přihlížela mu a emoce se začaly zklidňovat a v některých situací jsem to pro sebe uzavřela a říkala si proč jsem se tím tak dlouho trápila a moc se mi ulevilo. 
Změnu, kterou já na sobě velmi cítím i okolí, že jsem si uvědomila, že sebe pořád nemůžu dávat na druhou kolej a i když své děti a manžela miluji, tak já potřebuji také čas pro sebe a spoustu věcí mohou zvládnout i beze mě a hlavně jsem se to už nebála říct manželovi. Takže z toho vyšlo to, že jsem mu oznámila, že v práci budu mít zkrácený úvazek, děti budeme vodit do školky na střídačku a s domácnosti a věcmi domě by mi mohl také pomoci, protože už nejsem doma, ale v práci tak jako on.
Úzkostné stavy už skoro nemám, vnitřní neklid také ne, jediné, co mne teď zdravotné trápí, jsou ty alergie na potraviny, které už se snad do měsíce definitivně vyřeší. 
Začínám být zase ta holka jako dřív, veselá a spokojená, mám více času pro sebe, věnuji se józe a meditaci a jsem tak nějak "happy". Dokonce manžel mi řekl, že je rád, že už mi nebývá tolik špatně a hodně se směju.
Určitě budu chtít další lahvičku :-)

Moc děkuji a přeji krásný den,
Eva 

V Bachově terapii se posunuje každý jinou rychlostí. Někdo cítí po první lahvičce velké změny, někdo poměrně malé a jiný potřebuje i více lahviček k nastartování změn. Důležité je začít. Pokud začít chcete, napište mi.

Žádné komentáře:

Okomentovat