úterý 28. května 2019

Cíl: Zbavit se úzkostí. Stav: Splněno


Jana mi poprvé napsala v listopadu 2017. Byly to zrovna 4 roky od první panické ataky, která ji zastihla v autě. Vadily jí dálnice a tunely. V době, kdy mi psala, se frekvence panických atak zvýšila. Zažila jednu u zubaře, vzápětí další při nakupování. Jana byla také zcela vyčerpaná, protože její syn velmi špatně spal. Navíc měla trochu napjaté vztahy s rodiči, manžel nic neřešil, a aby toho nebylo málo, zemřela její nejlepší kamarádka. S tím se pojila další skupina úzkostí, kterou Jana popisovala takto: „Úzkosti jsou toho formátu, že se bojím o sebe – že se složím, upadnu, něco se mi stane, a o dítě – že mu něco udělám, že bych mu  mohla ublížit... zda jsem dobrá máma –  páč občas ho mám plné zuby – a to mě vyděsí. Snažím se to zahnat… Občas mám strach, že se zblázním.“


Jana chodila každý týden k psychologovi a dokud bylo slušné počasí, tak se snažila úzkosti rozehnat běháním. Ale blížila se zima, počasí se zhoršilo a zhoršilo se i spaní synka. Na Janu už toho bylo moc.
Na konzultaci jsme se shodly na složení esencí. Lahvičku jsem Janě poslala poštou. Byla jsem zvědavá, jak ji podpoří, protože bylo vidět, že je bojovnice, ostatně s úzkostmi a atakami bojovala jen s pomocí psychologa už 4 roky.

První zpráva dorazila už po necelých třech týdnech. Jana psala:
„Dobrý den, paní Martino,
moc Vás zdravím a mnohokrát děkuji za lahvičku – jsem ráda, že jsem Vám o ni napsala. Lituji jen toho, že jsem si nenapsala dříve. Jsem klidnější, jela jsem i po dálnici a řízení si dokonce užila. Když jdu ven a zjistím, že s sebou nemám lahvičku, tak se nevracím, ale procházku dokončím. Jsem klidnější, pohodovější, i manžel 
si toho všiml.“
Po týdnu jsem odesílala další lahvičku a rok skončil a začal nový. Jana napsala v lednu:
„Dobrý den, paní Martino,
tak se blížím ke konci druhé lahvičky a chci Vás poprosit o další. A jak mi je? Je mi fajn! Dnes jsem jela po dálnici, standardní i vyšší rychlostí, při předjíždění mě nejímala hrůza, že to nestihnu, že se něco stane, ucpe se to a já se nedostanu ven... Krásný pocit! I v jiných situacích je to mnohem lepší a přichází i smíření s odchodem mých milovaných bytostí na druhý břeh. A ač Vánoce byly na tohle velmi citlivé, náročné, zvládla jsem to. Kapičky jdou ruku v ruce i s tím, že můj syn spí skoro celou noc a já taky. Zvládám situace s větším nadhledem. Prostě je to jen a jen lepší. Máte mé velké díky!“
Celé jaro, léto i podzim bojuje paní Jana se složitou situací okolo bydlení. Mají hotový domeček v oblasti, kde ostatní stále ještě staví. To způsobuje neuvěřitelné množství hluku minimálně 12 hodin denně, prach a stresové situace se stavebníky. Toto náročné období je bohužel ztíženo faktem, že její očekávané těhotenstvím musí být ukončeno. Jana je vyčerpaná, a to ještě nevíme, že ji vzápětí čeká ztráta dvou blízkých členů rodiny. Jana vše zvládá bez stavů úzkosti. Píše, že je to těžké, ale že ze sebe dokáže všechno dostat pláčem a jít dál.
Je duben 2019 a Jana mi píše zatím poslední email.
„Dobrý den, paní Martino,
chtěla bych Vás poprosit o lahvičku. Dlouho jsem Vám nepsala, jak se mám… Mám se dobře! Čeká mě rekvalifikační kurz a v září nástup do práce po mateřské. Jsem nadšená, že si jdu za svým snem a doufám, že mi to půjde. Jsem šťastná, že můžu už normálně fungovat. I když vím, že si musím dávat pozor a že prostě úzkosti a paniky se můžou kdykoli objevit… Ale je to báječný pocit, žít zase normálně, a navíc si plnit sny. Takže velké díky!“

Za ten rok a půl Jana nikdy nefňukala a netrpěla sebelítostí. To jsem vždy velice obdivovala, protože když se na vás sypou problémy několik měsíců po sobě, je těžké zachovat si přesvědčení, že to má nějaký smysl a že to člověk zvládne. A ona ho vždy měla.
Ne vždy potřebovala esence, někdy jsme jen probraly, co je aktuálního. Bachovy esence jí ale pomohly zvládnout ty nejtěžší situace a zbavit se úzkostí. Obě si uvědomujeme, že když je člověk citlivější a náchylnější k úzkostem, mohou se zase objevit. Jsem si jistá, že v takovém případě Jana napíše a bachovky budou zase po ruce, aby ji podpořily. A já taky.
Každý můj klient je pro mne důležitý a každý má stejnou podporu po celou dobu na naší cestě. Jsem tu pro vás spolu s Bachovými esencemi.
Pokud Vás něco trápí a chcete vyzkoušet jejich jemnou sílu, napište mi a dáme se do toho.
Příběh sepsán se souhlasem klientky Jany.


Žádné komentáře:

Okomentovat