úterý 15. října 2013

Moje další vzdělávání

V České republice není dostupné žádné vzdělávání pro Registrované praktiky Bachovy terapie, musí se za ním do zahraničí. Letos se mi nepodařilo vyjet na nějaký seminář do Anglie nebo Itálie, ale chtěla jsem zapracovat na svém rozvoji. A tak jsem hledala něco, co by mne zajímalo jako člověka a zároveň by mne to nějak posunulo dál jako terapeuta.
Při zvažování různých možností jsem se od své bývalé studentky dozvěděla o Konzultačním a terapeutickém institutu Aktip, kde mimo jiné pořádají semináře o psychosomatice. Kontaktovala jsem senior konzultanta Mudr. Klímovou se spoustou otázek, na které ona mi velmi rychle a ochotně odpověděla. Už to mne nadchlo, protože já za svůj „trademark“ považuji právě mimo jiné rychlost mé odpovědi na první kontakt od klienta. Myslím si, že ten, kdo má nějaké trápení nebo chce něco vědět a napíše mi, není zvědavý čekat x dní na odpověď.
Každopádně odpovědi na mé otázky mne uspokojily a já se hned na seminář Úvod do psychosomatiky I., který měl být za 5 měsíců, přihlásila.
Tuto sobotu nastal ten očekávaný okamžik a já jsem vyrazila vlakem do Prahy a za použití dalších dvou dopravních prostředků jsem dorazila do Aktipu, sídlícímu v krásné vile nedaleko Divadla na Fidlovačce.
Na semináři bylo 14 účastníků a vedly ho Mudr. Jarmila Klímová a Mgr. Michaela Fialová. Postupem času jsem zjišťovala, že obě dámy mají v mnoha věcech stejné názory či hodnoty, jako mám já, což mne potěšilo.
Seminář byl rozdělen do bloků, v jejichž lektorování se obě střídaly. První den jsme končili v pět hodin a v neděli ve čtyři odpoledne. Celé to bylo velmi inspirativní.
Už vím, že kdyby se u nás v rodině opakovala po generace nějaká nemoc, tak bych šla určitě k těmto terapeutkám na konzultaci, stejně jako v případě, že bych já a nebo někdo z mých blízkých onemocněl závažnou chorobou. A budu je doporučovat i klientům. Sice nemám vlastní zkušenost s jejich prací, jako třeba s Any, kterou také doporučuji, ale za ty dva dny na mne zapůsobily jako někdo kompetentní, kdo vám tedy nebude mazat med kolem pusy, ale pomůže vám.  Obě pracují na poli psychosomatiky, ale i psychoterapie a rodinné terapie.
Prvním hmatatelným důsledkem semináře je díra ve financích, protože jsem si hned objednala několik knih. Druhým je to, že jsem pochopila, proč mne na jaře tak strašně bolela kolena. A další věci přicházejí, tak jak přemýšlím o své okolí, o mé rodině, o nemocech a vztazích.
Těším se na seminář číslo dva, který je v listopadu. Témata mají být těžší, mělo by to být hodně o rodině, matce a otci, rolích a podobně.
Tady jsou některé zajímavé teze, která padly.
Nemoce vznikají na základě emocí a emoce na základě vztahů.
Tady bych připomněla, co napsal Dr. Bach.
„ Opravdové příčiny nemocí jsou například: Strach, Nevědomost, Smutek, Netrpělivost, Hrůza, Pochyby...Tyto emoce, pokud jim to umožníme, se projeví v našem těle jako nemoc.“
 Nemoc je sociální událost.
Farmaceutická lobby je druhá nejsilnější zájmová „skupina“ na světě. Silnější je už jen obchod se zbraněmi. Už předstihla drogy a obchod s bílým masem. To mu potvrdila další lékařka s tím, že se to všeobecně ví.
Kdo nemá sebevědomí, trestá neadekvátně.
Trauma, které jsme zažili před mnoha lety a které nás ovlivňuje, není minulost. Zažíváme ho dnes, stále dokola. Je potřeba změnit postoj, tím změnit význam toho, co se stalo a tím změnit Realitu.
Jak o nemoci uvažujeme, tak se nemoc bude materializovat.


Žádné komentáře:

Okomentovat