úterý 9. ledna 2018

Moje dítě špatně spí

Několikrát týdně mi přijde email, v které nejčastěji ženy-matky hledají pomoc pro své špatně spící dítě. Většinou jde o miminka, batolata a předškoláky. Moje odpověď je moc nepotěší. Ze zkušeností vím, že pomocí Bachových esencí se spaní řeší jen s nejistým výsledkem, který bych popsala jako pravděpodobnost menší než 50%, že se něco alespoň trochu zlepší. 

Nejsem tedy příliš ochotná dělat samostatné konzultace na spaní u dětí, přijde mi to jako vyhazovaní peněz lidí za nejistý výsledek a nemám chuť čelit nespokojeným klientům (přestože byli upozorněni na to, že výsledek je nejistý), jejichž dítě ani po lahvičce esencí nespí. Spaní dětí řeším lahvičkou na míru většinou jen v případech, že má třeba žena konzultaci pro sebe a dítě se k tomu přidá nebo má konzultaci sourozenec z jiných důvodů, pak už ta cena není tak vysoká.

Co tedy můžete udělat, když dítě nespí a Vy si už nevíte rady?
Doporučuji koupit Noční krizovou esenci a zkusit tu. Slovo zkusit je na místě, prostě to zabrat taky nemusí. Noční krizová esence není všelék na spánek, ale u části lidí/dětí funguje. Ale protože je jejím základem Krizová esence, tak se hodí mít doma i na další momenty, kdy se potřebujete přes den zklidnit, takže to v každém případě nejsou vyhozené peníze.

Doporučuji samozřejmě originální Krizovou esenci. 
Je od firmy Nelsons s podpisem dr. Bacha. Mohu doporučit konkrétní eshop, se kterým mám dobrou zkušenost (rychlé odeslání, nepřepálené poštovné, ne, nemám od nich žádná procenta z prodeje:)). Ale seženete je i na jiných místech na internetu, v Praze i v kamenných obchodech, někde i v lékárnách. Dá se i namíchat, takže můžete ještě více ušetřit, ale míchaná by měla být spotřebovaná do měsíce, takže já osobně bych volila tu originální, případně bych si pořídila lahvičku s kapátkem a míchala z ní pak doma užívací lahvičku.

Jakým způsobem ji podávat? 
Začněte tím, že zkusíte pár dní dávat večer 4 kapky- do pusinky nebo do něčeho i pití. Pokud neuvidíte změnu, tak přejděte na 4 krát denně vždy 4 kapky a soustředila bych to do odpoledne a večera. Plus pokud se dítě v noci probudí, tak klidně podat znovu.
Je fakt, že malé děti, novorozenci, kojenci, děti tak do tří let mají běžně spaní rozházené, často se budí, nemohou usnout a podobně. Osobně to beru jako fakt a když mi děti někdy ve cca 3 letech začaly spát skoro celou noc a začaly usínat před devátou místo po půl jedenácté (díky zrušení odpoledního spaní), byla jsem šťastná. Do té doby jsem to nechala jejich vlastními vývoji a přizpůsobila se. Neříkám, že to nebylo náročných 6 let.  

Očekávat, že malé dítě bude spát celou noc, je většinou nerealistické.
Kromě Bachových esencí samozřejmě vyzkoušejte i další rady. Internet je jich plný.

Pokud se (ne)spaní pojí i s dalšími problémy jako je velká nesamostatnost, závislost na matce, úzkosti nebo noční děsy, tak to pak už samozřejmě řešíme přímo lahvičkou na míru.


Žádné komentáře:

Okomentovat