úterý 8. srpna 2017

Moje úzkosti aneb bojím se, že se někde počůrám nebo dokonce….

Překvapil Vás nadpis nebo jste si řekli něco jako Cože? On tím trpí i někdo jiný než já?
Úzkosti se mohou projevovat v našem životě všelijak. Časté projevy jsou například bušení srdce, pocit na zvracení, pocit nedodýchnutí, bolest žaludku, tíha na hrudi, pocení. Projevy mohou být velmi široké a jedna kategorie se týká také tak intimních věcí jako je potřeba močit nebo stolice.

Máte pocit, že tímhle trpíte jen Vy? To chápu, ostatně kolika lidem jste řekli, že se bojíte, jestli když jste mimo domov, najdete rychle wc, kdyby na Vás tyto potřeby přišly? Nikomu? Nebo jen nejbližším? Takto se projevující úzkost je z mé zkušenosti velmi častá a také velmi velmi stresující. Vždyť pocit, že se někde počůrám na ulici nebo dostanu průjem a nedoběhnu, to je pro dospělého člověka věc, s kterou nechce mít nic do činění.




Přesto mnoho lidí hlavně žen začíná každé ráno hned několika návštěvami wc s myšlenkou Musím jít několikrát teď, ať mne to proboha nechytne někde po cestě do práce. Spousta z nich nejezdí autobusem, volí raději vlak nebo chodí pěšky, pokud je to možné, protože problém uzavřeného prostoru bez wc je děsí. Cítí paniku při pomyšlení na to, že nikde není wc v dosahu.
Některé z nich ví, jak to vzniklo a některé netuší. Často se obrací na lékaře a někdy odchází s diagnózou syndrom dráždivého tračníku nebo hyperaktivní močový měchýř. Tam kde jsou tyto problémy podmíněny psychikou-úzkostí, tam pak nedochází k zlepšení medikací.
Co třeba klientky říkají nebo píší:

Moc bych si přála  zase cestovat, ale jak se vzdálím od domu  a našeho okolí, tak mne přepadne úzkost a musím okamžitě na wc. Jak bych s tímhle mohla jet někam daleko?

Obtěžuje mne to. Je to silný pocit, že se počůrám a tak si každou cestu plánuji podle toho, kde jsou wc. Mám asi nejlépe zmapované záchody v našem městě.

Nosím sebou všude náhradní kalhoty a spodní prádlo, i když se mi nikdy nestalo, že bych se počůrala. Nechci letět na dovolenou letadlem, jak bych to udělala, když se pro turbulencích nesmí na záchod?

Vždycky mám v kabelce plínu pro dospělé.

Dospělí nejsou jediní, u kterých se úzkost projevuje takto. Setkala jsem se opakovaně s dětmi, které měly potřebu na močení třeba 10 krát během 20 minut, než usnuly, tak šly třeba dvacekrát na wc. Rodiče většinou dokázali říci, proč to tak je, na co děti takto reagují.
Úzkost se nevyhýbá nikomu.

Je potřeba o těchto věcech mluvit, protože pocit, že je v tom člověk sám, že takovou věcí trpí snad jen on jediný, je velmi depresivní.

Bachova terapie je jedna z možností, jak se úzkosti zbavit a udělat svůj život kvalitnější.

Zkušenosti více jak 900 klientů naleznete zde: www.bachovyesence.cz

Chcete emailovou sérii Seznámení s Bachovými esencemi ? Tady se můžete přihlásit.

Žádné komentáře:

Okomentovat