středa 25. září 2013

Jak se zbavit strachu z řízení auta. Moje zpověď.

Do svých 23 let jsem si myslela, že nikdy řidičský průkaz mít nebudu. Důvodem nebyla nechuť k řízení, ale strach z řízení auta, obavy, zda řízení auta zvládnu. Když jsem si někdy ve dvaceti letech sedla za volant a s bratrem jako učitelem jsem se rozjela po polní cestě, byl to zážitek. Ječela jsem: "Zastav to auto! Co mám dělat!" . Na tachometru 10 km/hod a v očích smrt.

Řidičák mám a jedu! Alespoň příležitostně.

Nakonec jsem se do toho pustila a řidičák získala. Netrpěla jsem úplně fóbii z aut, ale řízení auta pro mne bylo něco zvláštního, rozhodně ne přirozená činnost. Neměla jsem příležitost, nikdo mne nenutil, a proto jsem se do řízení nijak nehnala. V roce 2009 jsem otěhotněla a bylo jasné, že se leccos změní, že auto budu potřebovat. Našla jsem si hodného učitele autoškoly a začala jsem chodit na kondiční jízdy.

Jízda po dálnici byl šok!

Sice jsem se rozjezdila, ale pořád jsem měla velký strach z jízdy po dálnici, a proto jsme často jezdili vyzkoušet nájezdy na dálnici. Při jednom takovém nájezdu jsem měla pocit, že náklaďák je už moc blízko, ale učitel měl lepší odhad a nutil mne tam vjet. Jenže díky mému váhání jsem se nakonec rozjela příliš pozdě a on musel auto zadupnout, což se neobešlo bez mohutného troubení náklaďáku. Bylo to o fous. Byl to šok. Učitel se omluvil, že mne nutil, já byla v naprostém šoku.
Day 48: Driving a hybrid!



Strach z řízení auta přetrval, případ pro psychologa?

Od té doby jsem už na dálnici nechtěla. Mohla bych vyprávět, kam všude jsem se dostala po okresních silnicích, jen abych nemusela vjet na dálnici. Bylo by to docela humorné. Nedokázala jsem své trauma a strach z řízení na dálnici překonat. Tři roky jsem se vymlouvala, že vlastně dálnici ani nepotřebuji, jenže pak to přišlo.

Bachovy esence na strach z řízení

Předloni v květnu jsem musela s dcerou do ordinace, kam se po okresní silnici dostat nelze. Za to po dálnici je to stále rovně, jak říká můj manžel. Ale podle něj je to všude jenom rovně:)  Bylo mi jasné, že padla kosa na kámen, a já budu muset svůj strach z řízení vyřešit. Namíchala jsem si  Bachovy esence přesně podle toho, co jsem cítila. Lahvičku, která měla vyřešit moje problémy, což byl prožitý šok jako příčina a panický strach jako následek.

Pro jistotu ještě Krizové esence

Jistota je jistota, a proto jsem si k ruce připravila ještě lahvičku osvědčené Krizové esence a sedla do auta. Co myslíte? Pomohly Bachovy kapky na překonání strachu z řízení auta? Ano! Do cíle jsem dojela naprosto v klidu, nájezdy na dálnici bez strachu, žádná panika nebo stavy úzkosti. Krizovou esenci jsem nemusela použít vůbec. Byla jsem sama překvapená, nadšená a pyšná sama na sebe, jak bravurně, samozřejmě v rámci možností a jak v klidu jsem řízení auta na dálnici zvládla.

Bachovy esence pro „zpocené“ řidiče zabraly

Od té doby se můj strach už neobjevil. Cítila jsem, že Bachovy kapky mají jakýsi „dojezd“, že získávám stále větší sebedůvěru, a nyní už bez pomoci esencí jezdím po dálnici bez problémů.

Jak překonat strach z řízení auta? Zkuste to jako já.

Co z mého osobního příběhu řidičky vyplývá? Řidiči a řidičky jakéhokoliv věku, vězte, že chyby v řízení mnohdy způsobuje strach. Strach z toho, jak bude okolí (či manžel) na případnou chybu reagovat, vás může naprosto rozhodit, ovlivnit vaše myšlení i reakce. Pokud strach z řízení automobilu překonáte jako já, časem získáte větší sebedůvěru, a stanete se rovnocenným účastníkem provozu, třeba i na dálnici…
Věřte mi, že budete mít ohromnou radost s úspěchu a vytouženého klidu, jako mám nyní já. Tak co, dámy a pánové , vyzkoušíte Bachovy kapky na strach jako já, jdeme do toho společně?

Chcete e-book S jakými problémy Vám dokáží pomoci Bachovy esence? Tady si ho můžete stáhnout!



Žádné komentáře:

Okomentovat