neděle 1. ledna 2017

10 oblastí, v kterých Vám mohou Bachovy esence pomoci zlepšit život


Minulý rok přibylo do rubriky Reference přes 200 Vašich zkušeností s Bachovými esencemi a já jsem se rozhodla v tomto článku shrnout, jaké jsou nejčastější oblasti, které s klienty řešíme a v čem Vás mohou Bachovy esence podpořit.

Bachovy esence nejsou zázračné kapky, které by přes noc změnily Vaši osobnost a vyzmizíkovaly Vaše trápení. Klientům vždy říkám, že esence nás uschopňují, pomáhají nám z nás vytáhnout sílu, pustit se do některých věcí, jiným se postavit a další zvládnout. Sílu, kterou máme, ale za současných okolností nějak nejsme schopni ji využít. Esence podporují a posilují to, čím každý z nás disponuje nebo disponovat může.
Já osobně jsem využila esence letos také několikrát. Jednak na přechodné stavy, kdy mi pomohlo nakapat si jednou-třeba když mne něco vyděsilo. Pak jsem je jednou použila cíleně na jednu velkou změnu, která mne čekala a teď si jdu namíchat další lahvičku. 

1. První oblast je vyrovnání se s minulostí.

Velká část klientů, kteří se mnou hovoří nebo mi píší o svých problémech, dokáže často jejich příčiny velmi dobře časově situovat. Kam? Do minulosti a z velké části do dětství. Další náročné období je pak školní docházka a v neposlední řadě spousta problémů má kořeny v našich nepodařených vztazích.
Zádrhele vznikají tam, kde se nedokážeme od minulosti odstřihnout. Poučit se a nechat minulost spát. Spousta žen používá výrazy jako: vždycky jsem byla ta, která se neprosazovala, vždycky mne chlap opustil, vždycky jsem byla ta horší a tuhle optiku si přinášejí do dneška. Jak by mohla být spokojená a úspěšná, když vždycky…

Byla jsem hromádka neštěstí bez sebeúcty, totálně zahlcená výčitkami svědomí, nešťastná, neustále se topící v minulosti. Teď se cítím silnější, cítím se míň citově závislá na ostatních. Mám pocit, že mám chuť na sobě pracovat, stát na vlastních nohách. Ještě nedávno jsem pořád plakala... z lítosti, ze vzteku nad svými rozhodnutími, co mi zkomplikovaly život, nad svou situací. Teď přijímám věci tak, jak jsou. Hledám řešení a nemám pocit takové bezvýchodnosti.  Markéta


Dobrý večer, Martino,



vypadá to skvěle a cítím se skvěle!! 

Daří se mi úplně v pohodě potlačovat negativní myšlení, občas nějaká myšlenka tohoto typu přijde, ale zase rychle zmizí. Více se teď soustředím na to, co se děje a nevracím se do minulosti ani neřeším příliš budoucnost. Mám pocit, že i věci okolo mně se vyvíjejí velmi dobře. Jsem nadšena účinkem esencí a mnohokrát Vám děkuji za pomoc.



Přeji hezký večer Petra

 2. Druhá oblast je sebedůvěra  a sebeláska.

Ženy často bojují s vlastním sebepřijetím a dostatečnou sebedůvěrou. To je brzdí takřka ve všech oblastech života. V soukromí, kde si nalézají partnery, kteří snadno vycítí slabost a zachází s nimi jako s kusem hadru. I v práci, kde jsou často využívané a zneužívané, neřeknou si o povýšení či zvýšení platu nebo si nevěří, že by mohly uspět ve svém vysněném oboru a tak to ani nezkusí. I v běžném životě.

Co se týče mého stavu, tak musím říci, že jsem nyní v klidu, vyrovnaná, i sebevědomí mám větší. Dokáži říci ne. Manželovi jsem schopná oponovat a to i vtipně, což mi i sám řekl. Takže za mě je to příjemná změna, kterou jsem ani nečekala, že by mohla přijít. Cítím se tak nějak lehčí, když všechno neřeším.  Mám prostě v hlavě pořádek a to je hrozně příjemné. 

Jana



Prostě vím, kde byla celá léta ta chyba. Ve mně. Čekala jsem, že/až mě někdo udělá šťastnou… Teď vím, že to můžu udělat jen já sama. Kam mě ta cesta dovede – to nevím. Ale díky Vaší pomoci už se té cesty tolik nebojím. Sebevědomí už mám až až, dokonce i sebeúctu, je to opojný pocit.



Moc děkuji za pomoc. Opakuji – změnila jste mi život. Děkuji. Jana



3. Třetí oblastí je strach bez příčiny – Úzkost.

Přichází často bezdůvodně, ale když se člověk zamyslí, často nějaký vyvolávací moment najde, i když to někdy dá fušku. Třeba já. Už pár dní se budím s bolestí žaludku, můj typický projev úzkosti. Váš může být to samé nebo to může být tlak na hrudníku, pocit nedodýchnutí, pocení, bušení srdce  a další příznaky. A protože vím, že aktuálně se nic v mém životě neděje nic špatného, tak se to musí týkat té jediné věci, která se děje, což je určitý proces rozhodování ohledně věci, která může  být pozitivní, ale může být možná i negativní, každopádně je to velký závazek a změna. A já momentálně zvažuji všechna pro a proti a to mi způsobuje úzkost. Jsem člověk, který hodně plánuje a špatně nese nejistotu. 
Když se mi něco takového děje, vždy to pár dní prožívám a „vychutnávám“. Myslím, že je důležité nějakou dobu setrvávat s negativními a nepříjemnými pocity. Nesnažit se jich hned zbavit, aniž je pochopíme. Mně to pomohlo pochopit, že tohle rozhodování je pro mne očividně něco důležitého, důležitějšího než jsem si myslela. Navíc oceňuji možnost mít takové pocity zažité pro snažší pochopení klientů. Po nějaké době si pak  namíchám lahvičku a pracuji s tím, jak se emoce mění.

V našich životech ale často úzkost udeří až po skončení náročného období. V momentě, kdy se musíme s něčím poprat-nemoc blízkých, tragické události, péče o umírajícího, brutální rozchod, tak držíme, drží nás adrenalin, nutnost fungovat. Pak tohle špatné období skončí, ať už jakkoliv a my se radujeme, že je to pryč a v ten moment jako zákeřný nepřítel ze zálohy udeří úzkosti.

Mé fyzické problémy nadobro zmizely asi po 3. týdnu užívání, což je po dlouhé době úžasný ranní klidný pocit. A také nastalo totální vnitřní vyklidnění, bušení srdce a vnitřní úzkost jsou pryč.
Vědomě zvládám více věcí a už se v tom tak nebabrám a beru věci takové, jaké jsou.
Jana
Pocity úzkosti, oběti osudu a rezignace,náhlé nepotřebnosti se postupně stali minulostí. Barbora

4. Čtvrtou oblastí jsou naše konkrétní strachy a odvaha, která nám často v životě chybí.

Naše strachy nás často svazují na tolik, že zůstáváme v příšerných vztazích, nevhodné práci, nemáme odvahu se někam posunout, o něco požádat. V naší hlavě neustále létají myšlenky typu: bojím se budoucnosti, bojím se, co tomu řeknou rodiče, partner, spolupracovníci, kamarádi, bojím se neúspěchu….
Strach nás limituje ve vývoji a nutí nás trčet na místě a litovat, že nejsme tam, kde bychom být mohli, kdybychom jen měli tu odvahu, která je ale v našich myšlenkách devizou pouze jiných, úspěšnějších, lepších lidí.
Každý z nás se může postavit svému strachu a jít do věcí, na které teď nemáme odvahu.

Jak jsem poslední dobou měla neustále strach z toho co bude, který mě neuvěřitelně svazoval,tak nyní je vše jinak. Dokázala jsem odejít ze vztahu, který už dlouho za nic nestal a neměl budoucnost,ale já se pořád jen bála jak vše zvladnu sama. Bát jsem se přestala a vše se vyřešilo. Jsem zase šťastná. To samé v práci. Uz dlouho jsem chtěla odejít protože ve firmě jde vse k horšímu ,ale nebyla odvaha, byl jen strach. Díky kapickam jsem vse překonala a žiju zase naplno. Žiju okamžikem a vše se daří. Děkuji moc ještě jednou za pomoc. Lucka 

Naprosto jsem se zbavila strachů, hýřím sebevědomím, přítel mi již několikrát řekl, že jsem úplně vyměněná. Již pořádně nevím, co je to být uražená, jsem naladěná jen a jen pozitivně, našla jsem si novou práci a vše jde skvěle. Kateřina

5. Pátá oblast je schopnost se rozhodovat.

Někdy nás v životě brzdí neschopnost se rozhodnout. Často je spojená s nedostatkem odvahy či sebedůvěry. Někdy taky nevěříme svému úsudku a na vše se snažíme dívat optikou jiných. Co by tomu řekla máma, líbilo by se jí to? Musím se poradit s kámoškami, jestli mám tohle udělat.
Ignorujeme, co nám říká naše intuice a prodáváme naše potřeby a přání za přání a potřeby okolí.

Rozhodně vnímám velký posun v rozhodování a překonávání překážek, které se mi dříve zdály téměř fatální. 
Cítím se mnohem víc ve spojení se svým vnitřním já, tedy i city a potřebami. Jsem připravena si za nimi stát a postupně je naplňovat. Martina


6. Šestou oblastí, kde Vám esence mohou pomoci je nastavení jasných hranic pro okolí.

Hlavně u žen se často setkávám s tím, že si stěžuji na to, jak je jejich okolí –partneři, matka, tchýně nebo lidé v práci či „kamarádi“ využívají. Někdy s nimi vyloženě zachází jak s kusem hadru. Znáte to okřídlené: Lidé se k nám chovají jen tak, jak jim dovolíme? Tak to tady platí na 100%.
V téhle oblasti je často ve hře i malé sebevědomí a hlavně neúcta k sobě. To okolí často vycítí a člověk se pak stane velmi snadno obětí šikany, bossingu či prostě zneužívání vlastní dobroty.
Jak říci ne? Jak nastavit hranice? Jak se vymanit z nezdravých vztahů? To vše jsou věci, které řešíme.

Co se týče nastavování hranic, tam taky zaznamenávám pokroky. Důležitým výstupem, za který jsem na sebe pyšná, je například ten, že jsem si dokázala v práci říct o zvýšení platu a a plat se mi opravdu zvýší. Katka


Především jsem se za to přestala obviňovat a vnitřně shazovat. Současně pociťuji i větší respekt a pochopení svého okolí pro mé osobní potřeby.  
Objevila se velká chuť o sebe pečovat a dopřávat si, držet pevné hranice a být ve spojení sama se sebou a vlastním ženstvím. Martina

7. Sedmé téma, které se často objevuje, je tendence dělat či nedělat věci, protože se líbí nebo nelíbí někomu v našem okolí.

Lidé často říkají věci jako: Chtěla bych se přestěhovat, ale rodičům by se to nelíbilo. Chtěl bych si pořídit tuhle věc, ale co by tomu řekli sousedi. Chtěla bych svůj život změnit, ale bojím se, že ……doplňte podle svého uvážení…….s tím nebude souhlasit. Jsem na nervy, když moje dítě venku dostane záchvat vzteku, co si o mne ti lidé pomyslí. Radši nosím jen černé barvy, kolegyně si myslí, že v mém věku už bych žádné veselé barvy nosit neměla.
Netrápit se tím, co si kdo myslí či co kdo říká, je skvělá schopnost. Žít si svůj život a nenechat ho ovlivňovat okolím, jejich přáními a frustracemi.
Tento rok jsem byla tichým přihlížejícím příběhu jedné rodiny, jedné silné ženy a jejího partnera, který ji podpořil a oni se vymanili z dusivých vztahů a začali svůj život jinde a spokojeně. Bylo to velmi inspirativní. Na začátku takřka zlomená žena a na konci spokojená rodina.

Dnes se cítím úplně jinak. Esence mi pomohly cítit se lépe a díky tomu se mi převrátilo myšlení na pozitivní. Některé věci, kterými jsem se dřív hodně zaobírala, třeba tím, co si o mě myslí druzí, jsem úplně přestala řešit. Začala jsem si víc věřit, začínám se mít ráda taková jaká jsem a jsem uvolněnější.  Jana

8. Osmé téma, se kterým se setkávám pravidelně, je zvládání negativních emocí.

Jak zvládnout vztek, zlost, žárlivost, závist. Jak si je zpracovat a nezatahovat do toho druhé lidi.
Se vztekem mají často problém ženy-matky. Děti z nás dokáží vytáhnout to nejhorší. Mnohá žena si říká, kam zmizela ta trpělivá a klidná ženská, kterou byla před dětmi.
Často je problematický už začátek, příchod dětí do života. Je to často šok, ať jsou děti sebevíc očekávané a je spousta žen, které si cestu k dětem hledají dlouho a těžce. A když si ji najdou, přichází vypečené období zvané období vzdoru, kdy dítě testuje naše hranice, naše nervy, náš sluch.
Není to jednoduché.
Mimo děti se naše negativní emoce často objevují ve vztazích. Naše nejistoty, špatná zkušenost, to může vést například k velké žárlivosti. Život se žárlivou ženou či mužem není jednoduchý.

Vztek mě přešel, získala jsem více trpělivosti s dcerkou a víceméně jsem jí začala chápat. Začala jsem ji brát jako moji součást a přestala jsem se vracet a lpět na minulosti (životě, který jsem žila bez ní). Přijala jsem situaci takovou jaká je. Dcerka se také uklidnila, protože jsem byla víc v pohodě a vše bylo v pořádku. Katka
Často teď cítím uvnitř sebe takový zvláštní klid, harmonii. Opustily mě hysterie, dramata, hádky, stavy šílenství, vztek. Jsem příjemnější a vstřícnější k okolí, více komunikativní, pracovitější. Mohla bych napsat spoustu řádků, ale shrnula bych to tak, že je mi o poznání lépe, cítím se pohodověji a vidím, že je vše na dobré cestě.Lenka

9. Předposlední téma, o kterém se chci zmínit, jsou děti.

Bachovy esence mohou brát všichni bez rozdílu věku a děti jsou častí klienti. Jejich dušičky se dají snadno vykolejit, často se u nich setkávám s úzkostí nejčastěji spokojenou se školkou či školou.
Další problém je malé sebevědomí, velká závislost na rodičích, neschopnost fungovat samostatně bez podpory rodičů a to i ve školním věku.
Často také těžce snášejí zásadní změny v rodině jako je rozvod nebo příchod sourozence.

Martinko,
obrovská změna. Už jak jsem psala první týden. Skoro vůbec nebrečí, nefňuká prostě nic. Sem tam má slzy na krajíčku, ale jinak nic. Dle p. uč. je to zase ta dcerka jak byla. Mooooc děkujeme.
Zdenka

10. Poslední téma je hodně obecné – všechny složité, nenadálé situace, které nás v životě potkají.

V takových nás dokáží Bachovy esence podpořit, abychom je zvládli a prošli jimi co nejlépe.
Typické jsou třeba náhlé rozchody a rozvody, šok, z ničeho nic konec vztahu. Člověk je paralyzovaný a neví, jak fungovat dál. Další šok jsou nemoci. Vlastní nebo v rodině, kdy je z hodiny na hodinu svět vzhůru nohama.
Pak tu máme situace, které sice nejsou tak šíleně stresové jako rozchod nebo nemoc, ale dokáží nás taky rozhodit. Ztráta práce nebo nástup do práce po mnoha letech, konflikty doma nebo v práci, problémy s pubertálním dítětem. Tohle vše jsou věci, které nás často vykolejí a hodí se nám nějaká podpora zvnějšku, která nám pomůže tohle období zvládnout.

Za pár dní to bude rok, co jsme se setkaly poprvé a dostala jsem svou první lahvičku. Tenkrát mi bylo hodně ouvej, čerstvý rozchod, bušení, sebevědomí na bodu nula, stále slzy na kraji a obavy kam jsem se podívala. Dneska je to jinak. Díky Vám a kapičkám, jsem ušla obrovský kus cesty. Marika
Co se týče konkrétních věcí v mém životě, tak důležitá a překvapivá novinka je, jak rychle jsem se dostala z posledních prožitých traumat a jak aktivně jsem k tomu přistoupila, převzala odpovědnost za situaci a svůj života a začala jsem znovu získávat zpět sílu, kterou jsem posledního půl roku ztratila. Katka

Další zkušenosti klientů najdete v rubrice Reference. V tomto momentě se jich tam nachází přes 750.
Nezapomeňte, že podporou ve Vaší situaci mohou být nejen Bachovy esence. Měla by to být rodina, ale někdy to není tak lehké a proto jsou tu další služby, které můžete využít. Samozřejmě spousta alternativních metod, ale nezapomínejte na starého dobrého psychologa. V dnešní době máte velký výběr a možnost najít si člověka, který Vám bude sedět. V některých případech si myslím, že je psycholog a psychoterapie opravdu nutný krok - panické ataky, deprese či zpracování všemožných traumat.

www.bachovyesence.cz

Chcete emailovou sérii Seznámení s Bachovými esencemi ? Tady se můžete přihlásit.

1 komentář:

  1. Dobry večer myslím,že jste to vystihla naprosto dokonale. ...

    OdpovědětVymazat