středa 27. srpna 2014

Jak to udělat, abyste nástup do školky (školy) zvládly vy i vaše děti? Pomoci mohou Bachovy esence


Září je měsíc, kdy jde mnoho dětí poprvé do školky a hlavně maminky mají často obavy, jak to jejich ratolest zvládne. Přitom pro velkou spoustu dětí nepředstavuje tahle změna žádný velký problém, rychle se zapojí do kolektivu a přijdou na to, že den se dá docela dobře prožít i bez neustálého dohledu maminky. Jiné děti mají ale se zvládáním nové situace větší či menší potíže. Naštěstí existují způsoby, jak to  zvládnout. Jedním z nich jsou právě Bachovy esence. Ale hezky popořádku.

Zbavte se svého vlastního traumatu ze školky, pocitů viny i stresu z návratu do práce

Začnu od maminek, případně tatínků. To jsou totiž osoby, které by měly své děti na vstup do školky připravit, snažit se je motivovat a ukázat jim, že to pro ně bude přínos. Proč tomu tak často není? Řada rodičů vzpomíná na čas strávený v tomto zařízení přinejmenším se smíšenými pocity a výjimkou nejsou ani ti, pro něž byla školka hotovým traumatem. Když pak mají na tohle téma mluvit s vlastními dětmi, nedokáží v nich vzbudit pozitivní emoce nebo, a to je snad ještě horší,  říkají dětem něco jiného, než co si v hloubi duše myslí. Děti jsou velmi citlivé a zpravidla to poznají, což v nich nutně vyvolá nejistotu. Proto je důležité, aby se nejprve se svým "školkovým traumatem" vyrovnali rodiče. A to je první moment, kdy Bachovy esence mohou pomoci. Vhodně zvolenou terapií se můžete traumat spojených s docházkou do školky nadobro zbavit.


Další pocit, který se u rodičů může objevit, pokud do školky či jeslí musejí dát hodně malé dítě, je pocit viny a strachu. "Jak to bude moje dítě zvládat?" "Je to moje vina, že už takhle malé musí jít do školky" a podobně. Takové emoce vám jen zbytečně ztrpčují život a je dobré je překonat. Jednou z cest, jak toho dosáhnout, jsou opět Bachovy esence.
V neposlední řadě je často vstup dítěte do školky velkou změnou i pro maminky, protože ty často nastupují po rodičovské dovolené do práce. Pocit, že nezvládají domácnost, péči o dítě a k tomu práci na plný úvazek, může být zdrojem opravdu velkého stresu. A to je do třetice chvíle pro Bachovy esence. Při konzultaci si všechny tyto pocity pojmenujeme a vybereme esence přímo na míru.

Negativní jevy spojené s nástupem do školky u dětí

Jít poprvé do školky, to je pro každé dítě velký krok, životní změna. I když některé děti už zkušenost s odloučením od matky mají, měly možnost navštěvovat různé hlídací koutky či mateřská centra, tato situace je nová svou pravidelností a dlouhodobostí. S pravidelnou docházkou do školky se zkrátka pojí určitý režim, který vyžaduje delší zvykání. Začátky proto bývají těžké. U dětí, které se hůře adaptují, se může objevovat ranní pláč, slabší zapojení do aktivit a vztahů ve školce, ale někdy jsme svědky i dramatičtějších jevů, jako je zvracení či únik do nemoci. Jako velmi účinná se při zvládání této životní situace osvědčuje esence Vlašský ořech.

Každé dítě vyžaduje jiný přístup a jinou terapii

S jakými problémy mohou Bachovy esence pomoci? Složitější začátky ve školce se mohou týkat dětí, které jsou hodně stydlivé či bojácné a hodně závislé na rodičích.  Pokud máme doma malého introverta, který příliš kontaktu s dětmi nepotřebuje, dětí se spíše straní a rozumí si více s dospělými, esence mu pomohou lépe se zapojit do dětského kolektivu. Některé děti mají silné sklony nechat se vést či dokonce využívat jinými, či mají třeba malé sebevědomí, které může vést ke stejným důsledkům. I v takovém případě jsou vhodné Bachovy esence.
Na druhé straně se najdou i děti s divočejší a někdy vyloženě agresivní povahou. U nich naopak můžete mít obavy (které vám paní učitelka zpravidla nezapomene už po pár dnech potvrdit), že se ve školce příliš hezky ke spolužákům nechovají. Ale i toto chování lze upravit, pokud se vybere vhodná esence.
Zkušenost mě naučila, že téměř všechny problematické projevy spojené s nástupem dítěte do školky se dají vyřešit. Je však třeba dobře pochopit celkovou situaci dítěte a vybrat Bachovy esence vždy přesně na míru konkrétnímu dítěti, protože za stejným chováním mohou být rozličné důvody a tedy i různé esence. S tím vším Vám ráda poradím. Pokud chcete konzultovat nástup svého dítěte do školky, kontaktujte mne!

Jak hodnotí pomoc Bachových esencí moji klienti

Pak přišla školka a to byl pro Pepíčka šok. Tolik dětí. Pořád tam plakal, nechtěl se zapojovat. Až jednoho dne jsem se dívala na pořad Sama doma a paní tam propagovala Bachovy esence. Běžela jsem na internet a našla jsem stránky paní Martinky.  Hned jsem jí popsala malého, jeho chování a během pár dnů už jsem doma měla kapičky. Ze začátku jsem tomu moc nevěřila, ale řekla jsem si, že to vyzkouším. Po pár dnech se malej začal měnit, už se tolik nevztekal, vydržel si hrát,  začal se více soustředit, nebojí se dětí a rád si s nimi hraje. I paní učitelky mi řekly, že je to jiné dítě.
Jarča

Chtěla bych poděkovat za cílený účinek Bachovek, jelikož výsledek je úžasný. Řešila jsem svou čtyřletou dceru, která nese špatně odloučení přes den ve školce od maminky a také velké pouto na mě. Esence nám „rozpustily bloky" a každodenní loučení je v klidu a užíváme si to přes den obě dvě. Jsem hodně nakloněná alternativní medicíně a vyzkoušely jsme toho opravdu postupně hodně, počínaje kineziologií, ale úplného úspěchu jsme dosáhly až Bachovými kapkami.
V tuto chvíli jsem šťastná já i moje dcera a všechno si naplno užíváme. Za vše děkuji paní Martině a hlavně za příjemné jednání a konzultace.
Ze srdce díky Martina 

Syn je najednou otevřenější, přestal se stydět,  až mě  někdy zarazí, co mu vypadne z pusy nebo co udělá (v obchodě si sám koupí zmrzlinu, což před tím neexistovalo, ve školce se nestydí jít za paní učitelkou třeba pro klíče od záchodu, když potřebuje při odchodu domů, což jsem dřív musela dělat já, raději by se jinak asi po...:)) Najednou mluví o více kamarádech ve školce a i s pláčem, když ráno odchází, je to lepší, když se to stane, tak většinou už doma, a než vyjde z baráku, je v pohodě. Když mu něco nejde, nepropadá už té svojí strašné panice, třeba na chvíli, ale pak se uklidní a sám to začne znovu zkoušet - prostě nevzdá to úplně a pak zjistí, že to vlastně jde a je se sebou spokojený, že to dokázal.
Jana


Žádné komentáře:

Okomentovat